Saturday, April 30, 2016

Cara nak elak permohonan AdSense ditolak


Alasan Sebab ditolak oleh Google Adsense
- Ada yang aku baca, AdSense ni tak menyokong bahasa melayu walaupun ada bahasa lain yang lepas dalam masalah ini.. Sebagai contoh Indonesia.. Jadi jangan sesekali nak cuba guna bahasa melayu untuk permohonan AdSense ni.. 

- Yang kedua, TIDAK BOLEH ada copyright materials yang bukan hak milik pemilik atau lebih senang dipanggil ciplak hasil kerja orang lain.. Ini memang perlu di titikberat tau sebab ini adalah antara syarat yang amat penting.. Jika anda nak letak juga, korang kena upload melalui syarikat yang mengeluarkan video tersebut.. Misalannya, kita upload video yang biasanya diupload di facebook yang juga diambil melalui Youtube.. Tetapi jika video terbut tidak legal, jadi video itu biasanya akan di removed from Youtube dan menyebabkan video tadi akan muncul frame Youtube yang mengatakan "the video has been removed due to copyrighted material".. Oleh itu, korang just cari video yang di upload daripada syarikat rakaman tadi yee.. Then Settle!! Copyrighted material juga termasuk dalam link atau entry yang membawa kepada laman web yang dicabuli oleh copyrighted material. Ianya seperti link yang membawa kita untuk download free movie dari download free movies dan sebagainya. Tetapi jika ada, anda cuma perlu removed saja entri tersebut dan Selesai..

- Ketiga,  Adsense Policies mesti sesuai yee. Entah yang mana tak sesuai, tak tahu lah... Korang try la research yee sebab banyak ada

- Make sure widget dalam blog korang tak terlalu banyak dan buanglah widget yang tak berguna tu sebab Google AdSense tak suka blog yang terlalu berat dengan widget kita tuu.. 
- Korang boleh survey sendiri Adsense Program Policies & Term of Services untuk lebih keterangan lanjut. 

Tips lulus Google Adsense??
Meh aku kongsikan dengan korang tips-tips untuk lulus Google AdSense dalam sekali percubaan.. dah macam promote produk pulakkan..hehe 

* Buat pages untuk policy dan disclaimer (penafian). Korang boleh try tengok kat menu kat atas tu ye. 
* Ruangan untuk "Contact Me". Part paling penting, email tu mesti terpampang besar supaya jelas dan terang orang lain tengok..
* Widget "Search" 
* Button "Back To Top"
* Get rid all of copyrighted material daripada blog korang tu tauu...
* Buang semua entry yang berkaitan dengan download atau yang membawa kepada cara download secara haram..
* Korang kena buat entry yang mempunyai unsur-unsur info yee dalam entri korang tuu dan di nasihatkan sekrang-kurangnya 300 patah perkataan ke atas... 
* Gunakan template yang mesra Adsense. Ini juga menyumbang kepada mudahnya Adsense lulus.
* Masa nak apply Adsense, make sure pilih English as blog language yee.. (mungkin sebab dia tak paham bahasa lain kot.. hehe)

Rasanya itu aje yang aku ingat... Dan ini semua berkat blog <INI>.. Terima kasih yee
 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg