Friday, March 11, 2016

Binatang pun ada perasaan


Assalamualaikum.. Selamat pagi semua sahabat umie tersayang.. Hari ni kerja tak?? aku kerjalah hari ni..huhu, sobsob.. Tadi aku bukak dasboard blog.. macam biasalah, aku akan blogwalking balik ke blog yang sudi jenjalan kat blog aku.. So aku terjumpa 1 entri yang amat mengharukan.. Nak baca?? Klik SINI tau.. Bukan semua orang ada perasaan berperikemanusiaan ni.. Betul tak?? Kadang-kadang binatang tu tak buat apa-apa pun, ada manusia yang nak mengapa-apakan dia.. Sebagai contoh, beberapa hari lepas ada budak pukul anjing kat kawasan ofis aku dengan batang paip.. Yang aku geram tu, anjing tu tak buat apa-apa pun.. Dia dok tido jee.. Yang kau nak kacau, pukul dia dah kenapa.. Aku pun tegurlah, yela dah depan mata jadikan.. takkan nak biar jee.. memang taklah.. pandai pulak budak ni lari bila kena tegur.. Korang nak tahu?? anjing tu pandang aku je tau.. mata dia berair.. macam berterima kasih.. memanglah aku tak paham bahasa dia tapi entahlah macam ada something bila anjing ni pandang aku macam tu..

Korang ingat tak yang aku pernah cerita yang aku pernah bagi anjing makan kat area ofis?? haaa, anjing yang sama laaa.. Tak ingat?? Haa, klik SINI yeee... Memang la aku takut anjing siap ada kenangan buruk lagi tau.. Tapi entah laaa, susah nak describe kenapa aku bagi anjing ni makan... Bukan aku riak ke apa.. just berkongsi perasaan yang binatang pun dapat kenal seseorang tanpa menyentuh dia.. Ingat, bukan dengan manusia je kita kena buat baik sebab kat Akhirat nanti, banyak hidupan lain yang boleh menjadi saksi kita atas segala kebaikan dan keburukan kita di dunia ni.. Don't Hate Just Love :)


No comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg